Продаж круглого лісоматеріалу на Прозорро

Крупні партії лісосировини різних порід реалізуються через відкриту систему публічних торгів ProZorro.Sale. Таке нововведення стало можливим з 2019 року, коли Кабінет Міністрів України прийняв та ухвалив Постанову, яка регламентує реалізацію необробленої сировини через відкриті онлайн аукціони.

Таким чином, Кабмін мінімізував ризики застосування корупційних та тіньових схем при купівлі-продажу лісу-кругляка. Система Прозорро дуже зручна та дає рівні можливості всім учасникам тендеру приймати участь, надавати свої комерційні пропозиції та укладати угоди.

Основні тенденції ринку лісоматеріалів у 2020 році

Крупні партії лісосировини успішно реалізуються шляхом оголошення електронних торгів та проведення аукціонів. За лютий-вересень 2020 року лісозаготівельні компанії уклали більше 16 000 угод купівлі-продажу круглого лісоматеріалу. Лідерами продажу через систему публічних торгів стали лісогосподарства Волинської, Житомирської, Черкаської області. Таким чином, лісозаготівельні компанії виконують розпорядження Кабміну, який зобов’язав крупних постачальників лісу реалізовувати свою продукцію через відкриту систему публічних торгів (не менш 25% від загального обсягу).

Українська Універсальна біржа публікує багато корисної інформації про продаж необробленої лісо сировини (загальний обсяг угод на реалізацію круглого лісоматеріалу складає близько 30%) https://www.uub.com.ua/presscenter/novyny-birzhi/prodazh-kruglh-lisomaterialiv-cherez-prozorrosale/. УББ є офіційним майданчиком системи Прозорро, публікуючи актуальні дані про нові оголошені тендери зразу ж після їх реєстрації на ресурсі Prozorro.Sale.

Плюси реєстрації на УББ

Постачальнику вигідно продати лісосировину за максимальними цінами, але вартісні показники регулюються ринковими пропозиціями. Система аукціону дає можливість регулювати вартість продукції та виключати корупційні схеми з навмисним завищенням ціни. При торгівлі через біржу УББ та систему Прозорро постачальник працює у правових межах, надаючи відкриту інформацію про рівень цін та якість продукції не тільки потенційним покупцям, але й аудиторським фірмам, Антимонопольному комітету та інших контролюючим установам.

Публікуючи інформацію в системі публічних торгів, постачальник розширює коло потенційних клієнтів, економить час на пошук покупців та проведення переговорів. Під час аукціону учасники змагаються за право укласти угоду і це надає всім рівні можливості.